ställde och stallde...

Sitter hemma hos emil och fördriver tiden tills jag ska ska på min första körlektion - för dagen. De ringde och sa att jag behövde en till och då blev det en inbokad idag. Undrar hur dålig jag är på att köra bil egentligen eftersom jag bara får fler och fler lektioner... "Lilla" närmar sig och teorin måste pluggas! Ska bara intala mig själv det först.

 Blir nog att köra, göra proven på körskolan till nästa lektion och sen köra igen. Efter det ska jag hem till emil för att sova där och vara snäll mot min syster som är ledig imorgon så att hon kan sova läänge. Det enda som kommer bli lidande är mitt pluggande. Har både religionsprov och psykologiprov imorgon. skitskola. Sen ska jag ha två körlektioner imorgon med och troligtvis köra i stan med mamma - och min energi kommer vart ifrån?  Är det någon som hittar den... Säg till!
funderar lite att köra på johans ide med ljusterapi men dyrt som fan så kanske en annan dag.

Förresten vad är det för fel på östgötar som inte kan säga honom istället för han och ställde istället för stallde?! Tanken slår mig många gånger på grund av att man präglas och hör det hela tiden men ska, ska verkligen, försöka undvika att bli en riktig östgöte och använda de oftare än nödvändigt. Det är så FULA ORD!

Tack och hej.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Stammis?

Mejladress: (publiceras ej)

Hemsida/Bloggadress:

Kommentar: